NBIP Jaarverslag 2019: een jaar waarin veel is bereikt

Vol trots presenteert de NBIP het jaarverslag van het jaar 2019! De NBIP is van en voor de deelnemers en we vinden het belangrijk om via het jaarverslag openheid van zaken over onze activiteiten te geven.

Wat is er het afgelopen jaar zoal gebeurd en wat hebben we allemaal bereikt? Nou, best wel veel! In de eerste plaats hebben we het aantal deelnemers zien groeien. Steeds meer internetserviceproviders sluiten zich bij ons aan om zo van de collectieve diensten, zoals NaWas, de nationale anti-DDoS-wasstraat, gebruik te maken.

Daarnaast lanceerden we vorig jaar Cleannetworks.net, een informatieplatform voor providers en andere partijen die behoefte hebben aan informatie rondom abuse en kwetsbaarheden in hun netwerken. Ook zijn we verder gegaan met onze ambitie om de NaWas in meer landen uit te rollen. Vanuit geheel Europa, en dan met name vanuit het Verenigd Koninkrijk, bestaat belangstelling voor deze dienst. We zijn ook gestart met een proef voor DDoS Detectie as a Service (DaaS).

In het jaarverslag zijn een drietal interviews opgenomen. Hans van der Giessen, die dit jaar zijn bestuursfunctie als secretaris heeft neergelegd, legt uit wat hij de afgelopen achttien jaar allemaal voor de NBIP heeft gedaan en hoe hij de wereld van de internetserviceproviders heeft zien veranderen. Brand Brandsma, een van onze technische mensen op de achtergrond, vertelt over alle ins en outs van de Tapdienst. Wie alles wil weten over de achtergrond en totstandkoming van het Clean Networks platform kan dat in het interview met Gerald Schaapman lezen.

Wilt u meer informatie of zich abonneren op onze nieuwsbrief?